I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, January 5, 2010

It is not a joke!!!

Saya tak faham kenapa ramai orang yang suka cakap ikut sedap mulut diaorang je tanpa fikir tentang perasaan orang lain???..why??..adakah kerana mereka merasa diri mereka telah sempurna??..adakah orang lain banyak kelemahan??..atau saje untuk menyakitkan hati dan perasaan orang lain??..atau untuk mencari publisiti murahan untuk mencuri perhatian orang lain dengan kata-kata berbaur ejekan??..atau hanya sebagai gurauan dan ingin menimbulkan suasana ceria??..

For me, it is not a joke!!!..saya juga seperti kalian, mempunyai hati dan perasaan..terasa malu apabila dipersendakan dalam kalangan kawan-kawan..lebih-lebih lagi semasa meeting!!!..saya memang tak faham..gembirakah hati mereka yang mempersendakan saya??... puas hati kah mereka sekiranya saya berkecil hati??...saya tidak pernah mengungkit atas apa jasa saya, atas apa pengorbanan saya..tapi, saya cuma mahu mereka faham, saya cuma mahu mereka mengerti perasaan saya..kesabaran saya ada batasnya..Saya hanyalah seorang hamba Allah yang serba kekurangan..

Jagalah pertuturan kerana "Terlajak perahu boleh diundur kembali..terlajak kata buruk padahnya"..fahamilah perasaan orang lain sekiranya kita mahu orang lain memahami perasaan kita..

Nur,sabarlah..Allah sentiasa bersama nur..Biar hina di sisi manusia, jangan hina di sisi Allah..

No comments: