I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, January 11, 2010

Tiga Hari Cuti..(Muhasabah kembali)

Setelah tiga hari bercuti, nampaknya hari ini saya ke kelas semula!!!..emm,cuti weekend selama tiga hari,tidak saya gunakan dengan sebaiknya..Ya Allah,lekanya aku..sedangkan,masih banyak lagi kerja yang saya boleh buat seperti tutorial,assignment,cari assignment resources..emm,masa yang ada, terbuang begitu sahaja..last saturday,my friends and I (kak na,aimi,su and dira) went to the Masjid Jamek (MJ)..for what??..untuk beli kain nak buat baju untuk dipakai masa IBM Presentation on week 9..

Kteorg naik bas untuk ke Pasar Seni n then jalan kaki ke MJ..sampai kt Pasar Seni,ade Handphone Fair..emm,ramai jugak orang yang ada kat sana..masing2 tertarik ngan tawaran harga untuk handphone di sana..tp,tak banyak la pilihan handphone yang ada..juz certain brands..kak na tertarik ngan 1 brand handphone ni..jenis touch screen..harganya RM199..discuss kejap,n then kak na terus beli..saya tak berminat sangat nak beli handphone kat sana memandangkan handphone yang sedia ada still elok..lagi pn,saya jugak sedang berjimat..hehe.. membeli handphone untuk diri saya adalah satu kehendak (not a necessary)..lepas tu kteorg g makan kt food court..emm,harga makanan kat situ boleh tahan jugak la..mase tu dh memang tengah lapar..so,tak fikir panjang,terus beli chicken rice.. Alhamdulillah,rasa o.k ckit lepas makan..bayangkan, kul 3.30 petang baru saya breakfast..huhu..

Lepas tu kiteorg terus g MJ untuk cari kain..masa lalu kat MJ tu,hanya Tuhan Yang Tahu betapa rambang mata saya bile melihat 'macam2 ade' yang dijual disana..tapi, sabar nur..sabar..the most important is beli kain...huhu..emm,memang tersangat penat round2 sekitar MJ,dengan ramainya manusia disana yang sibuk membeli belah..banyak kedai yang kteorg masuk,tp semuanya kteorg tak berkenan..lastly,kteorg decide utk ke Nagoya Textile..emm, sampai sana,kteorg pusing2 dalam kedai untuk pilih kain yang sesuai mengikut warna pilihan kami yang telah kami decide dua hari sebelumnya..Alhamdulillah,akhirnya kami jumpa jugak kain yang sesuai..Lepas beli kain tu,on the way nak ke Stesen LRT,kteorg sempat la usha barang2 yang dijual along the road MJ tu..kiteorang sampai kolej pun dah kul 7.30 malam..mase tu,penat tak terkira..

Keesokannye,iaitu hari ahad,saya dan sumaiyah ada meeting PERMATA..penat tak penat,lepas solat subuh,tertido atas sejadah..sedar2, dah kul 9.25 pagi.."alamak,meeting start kul 9 pagi..dahla handphone xde bateri..mesti su dah banyak kali mesej or call ni.." (fikir saya dalam hati)..masa tu saya kat bilik kak na,saje tido kat bilik dia..so,setelah bersiap,saya terus balik ke bilik saya n charge bateri handphone sebab saya tak bwk charger mse g bilik kak na malam 2..emm,betul la tekaan saya,su dah msj n call saya beberapa kali sebelum tu..walaupun dah terlambat,kami pergi jugak meeting..Alhamdulillah,meeting baru sahaja bermula..

Nasihat untuk diri sendiri...
Jangan buang masa..kalau ade masa free tu,buatla tutorial or study..emm,susah kan kalau nak istiqamah dalam melakukan kebaikan..InsyaAllah,nur akan cuba do the best!!..don't give up nur!!!..

1 comment:

nur aimi mokhtar said...

salam..
nur, so sory klu aku da buatkan mase ko terbuang.. cz aku leader of the ibm group kan.. sory for any inconvenience and trouble..